Wednesday, 30 November 2011

Who said the jungle was tough??!!

Here's an update from Zulu 3 (by blogger Serena) who are certainly making the most of their time in the jungle and setting themselves some though challenges.


The Zulu 3 jungle warriors have arrived and settled into camp where we will be living in deep jungle for 19 days. Whilst here we are digging a trench and laying water pipes to supply water for a project that includes building a wheelchair access path and providing toilet facilities to visitors to the national park.

The work is very tough because of the rocky ground but we are all motivated by our PMs’ promise of a cake if we make 200m of pipe and our desire to beat the previous group!!!

In the middle of snakes, spiders, tropical birds, poisonous frogs and other wildlife we have set up an amazing jungle camp albeit with a few collapsing basher beds (belonging to Jesus, Friso and Annie).

We work hard in the morning but have time to play games and enjoy camp in the afternoon. We are midway through a weird and wonderful game of human cluedo and have a Ready, Steady, Cook competition, pub quiz and Raleigh prison break to come.

Out of our humble jungle kitchen, we have already been provided with tuna fish cakes, onion rings, brownies and an incredible fudge cake by Ken. We can’t wait for the next one!

The rangers are very friendly, the river is crystal clear and our beds are waterproof. We are all okking forward to the next two weeks in the jungle.

Pura vida!

Bravo 1 will be visiting Zulu 3 next week so we will return with photos of their work and impressive sounding jungle camp.

18 comments:

  1. Daisy Knox Murphy (Zulu 4)
    Sisteeeeeer! que te he tenido muy abandonada estos dias y se que no puedes vivir sin mis blogs, todavía tenemos una llamada pendiente asi que a ver si me compro la maldita tarjeta y te llamo que tengo ganas de que me cuentes cositaas!
    Con esto de los nombres que os ponen se rien de vosotros eh ahora os llamais zulu? jajajaja esto de los nombres no es lo suyo
    Por lo demas no tengo mucho que contarte, estoy medio muerta de ir a la uni y eso que tengo un horario maravilloso de 11 a 3 y que la mitad de los dias no tengo ni todas las clases. Ya tengo amigos en la uni medio normales es todo un logro no sabes lo que hacen las clases sin profesor :)
    La semana que viene mis padres se van 4 dias y le habia dicho a victor que se viniese a mi casa pero lucio me ha dicho que tambien se quiere venir aunque en un principio no venia porque supuestamente tiene que estudiar pero bueno no se que pasara al final, lo mismo la vuelvo a liar que a mi eso se me da muy bien!
    joo hoy me he tenido que levantar pronto y me ha faltado tu apoyo moral, esto de despertarse pronto sola cuesta mas.
    Y creo que no me dejo nada nuevo, te mantendre informada :)
    love u and miss u lots little zulu

    ReplyDelete
  2. Floris Muller; Zulu 5.
    He lieve Schat,
    Tot nu toe weinig, of eigenlijk, geen nieuws over Zulu 5, we gaan er maar weer van uit dat geen nieuws, goed nieuws is. Ben wel erg benieuwd hoe je het hebt in Nica.....? De laatste paar weekjes, spannend allemaal, we zijn erg benieuwd naar alle verhalen, hebben we in Tanzania alle tijd voor om die te horen.
    Hier alles goed. Pippie heeft deze week 2 herkansingen gedaan, ben benieuwd, weet nog geen cijfers. Ook Pippie zit ineens midden in allerlei Herendiners, elk weekend is het raak, hij gaat dus ook niet mee naar A'dam om Sint te vieren bij Fleurtje en Ruub, weer eens iets anders, Sinterklaas met de 2 oudste kids+ aanhang en zonder de 2 jongste, we gaan er vast een gezellige avond van maken. Moet zaterdag eerst naar een begrafenis, zal wwel stuk zijn 's avonds van alle emotie's op zo'n begrafenis. Maandag moet ik voor een maagonderzoek naar het ZH, pappie vond nu ook dat de klachten wel erg lang aanhouden dus nu toch maar een scopie.
    Lieverd ik moet stoppen, even naar de fysio. Geniet. Hele dikke knuffels, ook van pappie, hvj mammie.

    ReplyDelete
  3. Clare Jones - Zulu 5
    Hi Clare, December 1st, Christmas will soon be here. Looking forward to hearing what is happening with Zulu 5 and how things are going. Look on the blog on a daily basis. Everyone sends their love. Thinking of you on your adventure. Love Julie and Matthewxxx

    ReplyDelete
  4. Friso Tigchelaar, zulu 3

    Lieverd, wat vond ik het erg dat ik je ""calls"" heb gemist. Gelukkig heb je nog gezellig met Rogier gesproken. Die dag hadden we veel mailcontact met elkaar en daarna zijn Hilde en ik uiteten geweest. Helemaal niets gehoord :(
    Het was heel gezellig in Groningen met Hillibilly, ook van haar een dikke knuffel.

    Spannend in the jungle werken met griezelige spinnen, giftige kikkers etc. In eerste instantie jammer dat je niet was ingedeeld mbt de schildpadjes, maar volgens mij is dit ook interessant. Hard werken in de ochtend en 's-middags spelletjes doen etc. Echt iets voor jou...... Er zit al bijna weer een week op en ik ga nu echt aftellen..........I cann't wait!!!

    Fries, ik heb kaarten gekocht voor een topfeest O&N op het strand van het Atlantishotel. Eerst gezellig bij Ione met z'n allen en daarna big party!!! Rogier is een fake ID 21 aan het regelen, ook voor jou:)

    Levenservaring heb je nu wel opgedaan,wat ben ik benieuwd naar alle verhalen. Frank & Ria zijn op vakantie als je terugkomt.

    Opa wordt op 8 december alweer 86 jaar! Je krijgt van opa en oma heel veel liefs. Elke keer vragen ze "waar is Friso nu""? Ze vinden het een hele onderneming.

    Ik ga vanavond film kijken bij Willemijn, we maken het wel gezellig met z'n allen. Patty & Roos zijn ook nieuwsgierig naar je, ik zal ze een keer uitnodigen om te eten. Carla & Rolf volgen je ook op het blog en zijn erg enthousiast over alles wat ze lezen!

    Ik zie je op verschillende foto's staan en je ziet er happy uit!!!! Miss you en een enorme dikke knuffel van mij. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxJe mams

    ReplyDelete
  5. HELLO DAISY, ZULU 4
    HOPE YOU HAVIN FUN WITH THE TERRAPINS,,
    HAVE GOT YOU AN ADVENT CALENDER, HAVENT TOUCHED IT YET BUT AM MAKING NO PROMISES... MISS YOU AND LOVE YOU LOADS..
    MUMMY XXXXXXXXXXXXX

    ReplyDelete
  6. for Millie Pierce ( hola Zulu 3)
    MILLLLLLLLLLLLIIEEEEEE! Millifer how are you? It's Amelia I just got back from the land of India it was amazing!! Trek was so much fun I loved it. Hope you're having as much fun as I did. Make the most of every moment cause it sucks once you're back I miss it so much. You look so bright and smily it's lovely. Right now I am visiting Anna and Steffy at Leeds having my first alcoholic drink since Raleigh it's hitting quite strong! Hope you have a brillant last phase and make sure you win the last skit. Let me know when you're back so we catch up on Raleigh stories and cry about how much we miss it. Lots of love Amelia xx

    ReplyDelete
  7. Zulu 3: Ken Lo

    Hey Kenny,

    Glad to hear you're putting your baking skills to good use! sorry i missed your call when you went back to base camp, I was in Norway in Chris. Had alot of fun, but I'm sure you are too! call me when you get a chance...

    your sis!

    ReplyDelete
  8. Tim Sawrey, Zulu 3
    Just in transit at Hong Kong, early morning and about to meet up with Caron. All v exciting! Your jungle camp sounds amazing - hope the digging is going well and you are spotting that wildlife! Enjoy every last minute, v cold and wintery at home, make the most of the heat! Love you lots and see you soon, Mum

    ReplyDelete
  9. Zulu 5: Reinier Van Doorn

    Schat je hebt een snor!!!! hahaha goeie foto! en je haar is al zo blond!!! kan niet wachten tot ik je weer zie.... eerst bali echt balen had je zo graag nog eventjes ervoor gezien.... gaan we skypen ja als ik in bali ben?? ik heb echt een topweek achter de rug alleen maar gefeest!!!! was superleuk met papa mama en tito en ik ben nienk aan t overhalen om van zaterdag tot maandag te komen (overmorgen dus al) nou ze is zelf al overgehaald maar nu nog dr papa :) heb superleuke schoenen gekocht vandaag en gister jurkje! je vindt ze sowieso super mooi!!! ik kan het niet uitleggen die schoenen zijn ziek echt te vet. ik heb morgen gesprek met iemand van lcf om mn studie te regelen... heb al studie gekozen.. creative direction in fashion. dan doe je marketing en pr maar ook branding en stylen heel fucking interessant maar ik leg t wel in reallife uit. kom je dan bij me wonen? ik ben al op zoek naar een appartementje in shoreditch- bij bricklane hihi. ik mis je babytje! wat gaan we als eerst doen als we elkaar weer zien?? het is nu halftwee snachts en ik heb superhonger maar heb geen eten meer.. mn avondeten voor vanavond was schuddebuikjes (niet eens met brood haha heb letterlijk niks meer). was vorige zaterdag met mama in aqua! moest aan je denken! hoop dat je dit berichie wel krijgt!! xxxxxx take care in the jungle draak. doe voorzichtig. kom je nog even langs in bali? even een last minutje? xxxxxxx ps heb je mn roze armbandie nog aan of is die eraf gevallen?? zoeneltjes x x

    ReplyDelete
  10. To Ken Lo (Zulu 3)

    hey Ken,

    How's it going? I am very impressed to hear of your baking skills and can't wait to hear how you managed to conjure up fudge cake in the middle of the jungle! As for myself, I've hit the ground running since being back from holidays and starting work with 2 hours of sleep. Still house hunting and finding it a bit soul-destroying at times but I don't think we are at a point of panic or despair yet. Apart from that work's pretty boring over the festive period in the private land. You must be excited about the coming xmas festivities! Apparently, work xmas party in hollywood can get pretty crazy so it should be good fun! I'm going as a zombie princess! Anyhow, 12 days till you're done. Can't wait. Miss you heaps. xxx T

    ReplyDelete
  11. Zulu 2- Geoffrey Kirby

    Blog number 5, I think? Im so bad at keeping track of the days. I was having trouble journal writing just cause of the days. Not much has happened since my last blog post yesterday.
    Its good to be driving again, I missed it alot.
    Cant wait to hear from you! Dying to know how it went.

    Miss you Geoffy x

    ReplyDelete
  12. To Oscar Crol ZULU 1 11L; Lieve Ossie, Wat goed om je te zien op die foto bij de vulkaan waar de blauwe lucht doorbrak. Je ziet er super fit uit. Mooi dat je voet zo goed is dat je de trek kan maken. Morgen vieren we Sinterklaas met de hele familie, ik moet nog alles doen maar dat komt wel goed.
    Geniet nog van alles in Costa Rica. xxx Mama

    ReplyDelete
  13. Tim Sawrey, Zulu 3
    Not sure if the last one posted, so a quick repeat! Tilly Bax & I managing ok so far on our own. Getting Christmassy (and cold), got Tillys T ticket yesterday and may get tree this weekend. Scored you an interview at work the week before xmas, formality for work for January (so I expect a big crissy pressie!!). MU knocked out of carling by Crystal Palace 2-1 (cracking goals though). Hope the trench is going well and cant wait to see some piccies. Keep spotting the jungle critters!! luv Farth

    ReplyDelete
  14. Millie Pierce : Zulu 3

    HEY!!
    Look at you mildred! Living in the jungle... now all you need to do is learn how to drive! You could be my chauffeur! (Xanthe is 17 in October and is planning on learning to drive and I'm currently having a happy life/ not planning on dieing) SOO LEARN HOW TO DRIVE SOON!!!!! Arsenal won against Wigan 4 - 0 and no arsen still hasn't smiled. 14 DAYS UNTIL YOUR HOME! I go to germany for 3 days on the 10th of December! SHOPPING! SHOPPING! SHOPPING! I miss you sooo much! Have fun with the bugs/ spanish dudes and the sun!!!!
    Lots of love
    Poppy xx

    ReplyDelete
  15. Tim Sawrey, Zulu 3

    Hello Timothyy!!!!
    Well I guess it'll be a surprise to receive a blog message from me..
    So I'm sat in a hostal in San Jose with James, post KFC dinner...Yep,weird,so this was my luck: instead of spending my day off watching a world surfing tournament I got to come to SJ to translate at hospital for an injured venturer, brill!! but sometimes you just gotta take one for the team I guess..
    You'll be pleased to know that my basher bed was shit and pretty much collapsed the first time I sat on it,I need you to help me with that sort of thing!!
    I haven't killed any turtles yet so all is good :)
    Wish you were here,
    Daisy.x

    ReplyDelete
  16. Belén, Zulu 3

    Para que usted sepa me estoy poniendo morena morena!!!!!!!!!! hahahahhha
    Espero que os vaya bien en la jungla, un beso muy grande,
    Daisy.x x x x

    ReplyDelete
  17. Friso Tigchelaar ZULU 3 !!!!

    Lieve Fries! Geen schildpadjes maar spinnen, slangen en giftige kikkers! Toe maar das nie niks Fries! Let je wel een beetje op?!?! De spelletjes in de middag lijken ons een prettige afwisseling na de tough labour!Je moet nog sterker geworden zijn van al dat klussen in de jungle! Armpje drukken ga jij voortaan, met glans!, van iedereen winnen! Afgelopen weekend Sinterklaas gevierd met oma, was erg gezellig. Met oma de site van Raleigh bekeken om haar een indruk te geven van jouw " life changing project"! Oma was onder de indruk en vond het allemaal wel erg stoer! En doet je de hartelijke groeten! De Sint is weer vertrokken maar heeft wel een enkele pepernoot voor je achtergelaten...dat is boffen Fries!!
    Bobbi is vorige week een dagje naar de VU geweest, was leuk en interessant maar Amsterdam is qua stad beslist niet de eerste keus! Vrijdag doet Bobbi een studiekeuze test, eens horen wat daar uit komt! Het rustige herfstweer, droogste november sinds tijden, ligt achter ons! Vandaag westerstorm windkracht 9! Regen en hagel! BRRRR!
    Weer om met grote spoed richting Dubai te vertrekken!!! Fries nog (maar!) 11 dagen en dan
    ben je er weer (even!) we kijken naar je uit!
    Keep up the good spirit! Big hug from all of us en natuurlijk.... Pura vida!!!XXX

    ReplyDelete
  18. Eleonoor Vollebregt

    Hey,

    Hoe is ie in de jungle, zag dat je vis hebt moeten eten of heb je dat subtiel afgeslagen? 2 weken geulen lopen graven, klinkt leuk ;).

    Hier in Nederland is alles nog drukker dan ervoor vandaar ook deze late post.... Eerst was t competitieweekend waarbij we verkleed waren als de personages van kuifje. Ik was zelf captain haddock. Afgelopen weekend was t roode Boekenbal. Ieder had in plaats van een gewoon kaartje een roode bal met daarop een nummer. Ik had nummer 100, (100km ringvaart regatta). Al deze ballen werden in een bingomolen gestopt waarna er 3 ballen werden getrokken. De eerste won 1 meter bier, de 2de won 100 rode ballen en de derde won de hoofdprijs, de eerste almanak... Je raadt t al ik met men nummertje 100 heb de eerste almanak gewonnen! Daarna nog een leuk feestje daar gehad. Het thema was charleston, de jaren 1920, iedereen was dan ook ouderwets verkleed. Zelf stond ik daar in men 3delige witte pak!

    Je hoort het vast alweer veel te vel leuke feesten veel te weinig tijd. Vandaar aankomende week alleen maar studeren...

    Begreep dat je zondag terug komt. Ik zal er helaas niet bij zijn om je op te halen omdat ik de dag erna tentamen heb. Moet nog even kijken wanneer ik daarna naar belgie kom, had al wel begrepen dat op het moment je terug bent direct naar de skihut gaat om te shoppen voor je volgende reis naar Vancouver.

    Voor de rest ben ik hier ook lekker aan het sporten, vorige week voor het eerst weer eens geschaatst in tijden, was supermooi gezicht, ik bakte r namelijk helemaal niets van maar ging wel hardt! Gelukkig was ik helemaal in het rood gekleed en kon iedereen al ver van te voren me aan zien komen en uit de weg gaan... Haha, morgen gaa ik JP leren skieen in zoetermeer wordt ook nog een flinke uitdaging.

    Vanavond weer roode noppen, druk druk druk. Ik zie je volgende week ergens, nog veel plezier je laatste paar dagen daaro!

    Groeten Jur

    ReplyDelete

Hi,

Thank you for visiting our blog. Comments are monitored daily and we will ensure messages are promptly delivered to your loved ones. Please ensure you state the name of the person to whom your message is addressed. This is so we don't miss any out. Muchas gracias!

Pura Vida!