Friday, 11 November 2011

X-Ray 3: Living it up in the Jungle! by X-Ray 3

We set off bright and early to La Cangreja National Park and with just a slight delay whilst Floris replaced the 19 days worth of cigarettes he had left at fieldbase, we had made it with plenty of time to see some of the amazing views of the rainforest we would be living in. After settling into the ranger station we would be staying in until our jungle camp was ready we started building our camp the next day. We quickly realised how much work goes into cutting and preparing bamboo!


Despite this, by Monday night we had a jungle camp to be proud of. Even when our camp craft skills were severely tested by heavy rain the next day, we only had a few tarpaulins to repair. Sadly there was no saving the long drop, with that being at the bottom of the valley. It was completely flooded and was unusable until the water had drained away the next morning.

We’ve since had a few more bed alterations to make though - fixing Laura’s basher bed (which broke in the middle of the night), and making a new basher bed for Floris (after he fell out of his hammock in his sleep!).

However all this has been more than made up for by this beautiful little spot in our part of the rainforest, beside a river complete with it’s own bubbly (if cold) Jacuzzi.

We have seen plenty of local wildlife too - monkeys, snakes, scorpions, iguanas and the occasional naked venture bathing in the river.

As for the project, the water system has been designed by very own Raleigh fieldbase VM Jed and work is now underway, digging a 60cm trench to lay water pipes in. Our efforts have certainly not gone unrewarded, our gracious park rangers even gave us cheesy baguettes to add to our already luxurious diet of fresh fruit and veg, along with the usual Raleigh staples.

All in all we are truly in the garden of Eden!

Welcome to La Cangreja National Park!



X-Ray 3 getting ready to build Jungle Camp!

The walk to Jungle Camp!


13 comments:

  1. Josue Gomez (11L, X-Ray 3)

    Pensando en ti.
    Un abrazo,
    Whitney

    ReplyDelete
  2. To Sarah Bartram, 11L, X-Ray 3

    Hi Sarah, hope you're having some fun living in the jungle amongst the exotic and interesting wildlife!

    Keep seeing you in pictures on the blog and you look well - the bandana seems to be a consistent hairstyle along with your green T-shirt - I'm sure you'll have changed it occasionally!

    The bonfire night went well, Becky had 8 friends staying here and we had about 170 to the party but the fire brigade didn't come this year. Took quite some time to clear up afterwards!

    Have named the cats Tom & Jerry and managed to get one to the vets - I thought it was a female but it turned out to be a boy! Just need to get the black one there now (it is a boy)- it escaped when I caught the first one and is a bit reluctant to come near me now - I will get it next week though!

    Things are pretty dull and dismal here both with work and weather but I'm going to see the new Jonny English film tonight (Sat) so that should be fun.

    Hope your surviving well and enjoying the adventure. I wonder if your language skills are improving?! The work sounds quite hard but the games & entertainment should be a good break. Take care of yourself and your group, enjoy the jungle and it's inhabitants!

    Loads of love to you from all of us, Dad xx

    ReplyDelete
  3. Clare Jones - X-Ray 2
    Hi Clare, it seems ages since we have been able to read anything from X-Ray 2! Hope things are still going well on the trek and your feet and shoulders aren't hurting too much! You must have reached the lake by now - hopefully you managed to enjoyed a relaxing and refreshing swim in that lovely water.We went back to the Barn Owl for your Mum's Birthday. Saffy
    was keeping everyone amused. She's even saying Julie rather than Ju Ju now. Hope to read something from X-Ray 2 soon. Lots of Love. Julie and Mattxxxxx

    ReplyDelete
  4. Delun jones xray 2
    Hi del hope you fully fit and enjoying trek. No news from XRay 2 for a few days so we are enjoying reading about the other groups but impatient for news from guanacaste trek-and photos! Thinking of you always and hope ur having a great time. Just read blog from carys-nice to know she's settling into uni and still thinking of you.
    We having a sat night pizza-would rather be in Harbourmaster, but this will do till we win lotto!
    Miss u. And love u loads, mam and Stu xxxxxxxxxxxx

    ReplyDelete
  5. Lisa Rijsenbrij X-Ray 3. ALler liefste zus!!
    Mijn 1e bericht op het blog(ik zal er hierna wat vaker 1 sturen). Zo leuk dat je laatst belde, en even je stem te horen. Het is nu vast super in de jungle dus ik ga niet zeggen ik hoop dat je daar een goede tijd hebt:). Alles gaat z'n gangetje, mam was gister jarig (11-11-11) en op school hebben we nog even gejuigd om 11-11-11-11:11:11! Ik denk eigenlijk best vaak aan je, dan reken ik de tijd terug en dan denk ik; waar loopt ze nu, om vervolgens te bedenken dat je aan de andere kant v/d wereld loopt door de jungle (als alles nu dus goed gaat). Vandaag moest ik samen met myrthe en anne en nog een nieuw meisje uit mijn nieuwe klas een reclame filmpje maken (ons gekozen product:Christy cola, denk dus aan kerst) We hebben de hele speelkamer omgetoverd tot een kerstparadijs, met een mini kerst boom,en nep sneeuw en kerst mutsen en kerstjurkjes en ga maar door. Ik speelde op de piano(hoe toevallig) All I Want For X-Mas is you! Ook hebben we net loodjes getrokken en ik heb nu een super idee, ik zal maar beter niet zeggen wie ik heb getrokken je weet niet of mam of judith of wie dat ook dit terugleest:). Verder is judith er haast nooit (repetities) en eet ik dus erg vaak met mam en pap allen, geloof mij, een heel verschil met 5! En ook minder opruimen! Maar of ik daar nou allemaal zoooo blij mee moet zijn? Dansen en piano gaat allemaal super en nog steeds met jamie paardrijden. Piet vraagt trouwens iedere week naar je en je krijgt (van iedereen) heeeel veel liefs. Ik ga je missen met Sinterklaas en Kerst! En ik mis je om omi en sjaan en schaaaaa grappen mee te maken. Ik ga nu verder met mams verjaardags cadeautje (veeeeel werk, ik vertel je later wel wat). Heeeeeeeellleeeeee dikke kus en een dikke pakkert van je schaaa, Marije

    ReplyDelete
  6. Monisha Sodha XRAY 4
    Hey bally!so its a saturday night and i was just watchin xfactor and even garry barlow cant keep me glued to the screen. decided to study instead...so u know it really MUST be rubbish if im doing that. lol.omds i keep forgettin to tell u, that now its actually old news, but..when u get back u need to hear Maroon 5 ft christina aguilera Moves like Jagger...TUUUUUUUNE!!the coca cola advert js came on tv..u know xmas is coming when they start showing that!lol!
    we have a bank holiday on thurs, so everyones plannin on going out on weds nite, so will update u on thurs.hehe ooo u know when i was out on halloween, i bumped into nats friend mr hungary ;) he was askin hw my london friends were haha.
    hope ur well out there and enjoying urself..ul be home before u know it :)
    keep making those friends bally ;) u know anita will be asking hw u got on haha
    love u!b&b/b2b!!xxxxxxx
    ps.im still sat here dancing in my seat listenin to moves like jagger!!ur gna love it!
    pps.cant wait till xmas we all need a massive girls nite out.We can go to piccadilly institute n do ur welcome back party :) (obv once uv had a proper shower) lol ...ur gna be soooo happy to be able to wear ur FALSE NAILS again!and ur extensions!and ur lashes :) well on the upside u wont need to get fake tan!!love u my essex girl :)

    ReplyDelete
  7. Lisa Rijsenbrij X-ray 3. Aller liefste Lisa!! Ik hoop dat je nu geniet met volle teugen (en dat zal haast wel). Ik denk eigenlijk best vaak aan je, dan reken ik de tijd terug en denk ik: waar zal ze nu lopen? Om vervolgens te bedenken dat je aan de andere kant v/d wereld zit in de jungle,en hoe vet dat wel niet is, terwijl ik door het oude vertrouwde purraan loop!! Alles gaat hier z’n gangetje (dat zal iedereen wel zeggen, maar dat is ook echt zo;)) Gister was mam jarig en hebben we wel 3 groepjes kinderen aan de deur gehad! Morgen avond hebben we een maaltje met z’n 4ren(wat eigenlijk door de weeks bij hoge uitzondering 2x voorkomt) voor mams verjaardag. Ik heb in totaal 4 uur lang foto’s in lopen plakken van de sahara voor in een nieuw foto boek. Ze mag er heeeeel erg blij mee zijn! We hebben vandaag trouwens lootjes getrokken! En vandaag heb ik samen met anne, myrthe en merel(nieuw meisje) een reclame filmpje gemaakt voor muziek. (dat moest jij vast ook ooit doen). De hele speelkamer werd door ons omgetoverd tot een kerstparadijs met nepsneeuw en kerstpianospel en lichtjes. Wat ons later 3 kwartier opruimplezier bezorgde! Op school gaat alles goed (wel een 5 voor wiskunde proefwerk) met de nodige discussies met leraren erbij, maar dat is gezond! Dansen in a’dam is heerlijk, een wereld van verschil echt! Piano les gaat ook goed, en piet vraagt om nieuws iedere les Ik heb hem natuurlijk doorverwezen naar dit blog. Ik ga een beetje afronden want het max aantal woorden zijn bijna bereikt. Lieve Lies, ik ga je missen met sinterklaas en kerst en ik mis je omi en sjaan grappen en je gezelligheid! Dikke dikke kus Marije

    ReplyDelete
  8. Hi Jasper X-Ray 3,
    Alles goed met je? Heb je het nog naar je zin, nog een beetje lol d'r in? Leuke groep, leuke leiding? Vordert de waterleiding al of dweilen jullie de hele dag in de jaccuzi? Nog steeds zo veel regen? Ik hoop dat jullie af en toe ook is even de zon zien, maar het lijkt me sowieso een bijzondere ervaring. Ik ben nog steeds jaloers dat jij lekker in de jungle zit en wij hier in dat kikkerlandje...
    De afgelopen week was hier mooi droog herfst weer, maar het wordt al behoorlijk koud: de eerste nachtvorst is al weer voorspeld. Verder met ons alles goed, wel langzamerhand behoorlijk afgemat.
    Ik weet nog niet of ik/we naar Thailand gaan. Ik wil Laura vandaag, zondag, nog even zien en dan beslis ik, misschien na overleg met haar huisarts.
    De aannemer van B heeft ook slecht nieuws over zijn gezondheid te horen gekregen, we weten nog niet wat de consequenties zullen zijn. B loopt helemaal op haar tandvlees en wil/moet inkopen voor haar praktijk doen in Chiang Mai. Misschien gaat ze nu alleen voor een dag of 10 heen en weer. Allemaal erg gezellig :(
    Hopelijk kom je snel weer een werkende mobiel of een internet café tegen, dan kan ik weer je avonturen horen.
    Ontdek, geniet, blijf zen. Doe ik ook :{
    Hou van je, liefs van Sophie en Birgit, Mx

    ReplyDelete
  9. Hi Jasper X-Ray 3,
    Alles goed? Heb je het nog naar je zin, d'r nog lol in? Hoe vordert de waterleiding of dweilen jullie de dag in de jaccuzi? Nog steeds veel regen geloof ik, ik hoop dat je ook af en toe de zon ziet. Maar sowieso lijkt het me een bijzondere ervaring. Ik ben nog steeds jaloers dat jij lekker in de jungle zit en wij in dit kikkerlandje...
    Hier de afgelopen week mooi rustig herfst weer, maar wel steeds kouder: de eerste nachtvorst is al aangekondigd.
    Verder afgemat en is het hier nogal hectisch en onzeker. Ik weet niet of mijn/onze reis naar Thailand doorgaat. Vandaag wil ik kijken of ik naar Laura kan en beslis dan, eventueel na overleg met haar huisarts. De aannemer van B heeft ook slecht nieuws over zijn gezondheid te horen gekregen, we weten nog niet wat de consequenties daarvan zijn. B gaat misschien alleen op en neer voor een dag of tien om inkopen voor haar praktijk ruimte te doen in Chiang Mai. Allemaal erg gezellig :(
    Ik hoop dat je snel weer een mobiel zendmastje of internet café daar in de jungle tegen komt, dan kun je me je avonturen weer vertellen.
    Ontdek, geniet en blijf zen. Doe ik ook :{
    Hou van je, liefs van Sophie en Birgit, Mx

    ReplyDelete
  10. Will Harris XRAY 3

    Hello again. How are you? What's better, digging or walking? Hope you're having fun and have prepared your jungle gym.
    I am good. Nearly nearly finished Mphil, should have it off to the printers by the end of this week, hooray. Been up to the barns this weekend, now they're plastered it's looking much better, but still lots to do. We popped up Blencathra, and saw paragliders through the clouds. The RC dinner was good fun, we should go next year, lots of comedy speeches and nice people around. I asked around about Ecuador, and the people who'd been there recommended Cotopaxi to my surprise. I'm thinking about trying to get on a trip to Antartica, so got good advice about that too, but more on that when we speak.
    Love
    Amy

    ReplyDelete
  11. Message for Sarah Church 11L X-Ray 3
    Hi Sarah
    Great to see picture of on the blog working hard. Looks beautiful there ! and the wildlife sounds amazing. Hope you made the most of those cheesy baguettes.
    Just come back from the Blues Weekend in Tenby - it was brill.
    Love you lots Sar - we're thinking of you and it's great to have news from the blog.
    Mum and Dad xx

    ReplyDelete
  12. Ana Gabriela Herrera (XRay 3)
    Gorda hoy me haces mas falta de la cuenta... te amo muchisimo y ya cuento los dias para poderte llamar :) Besos y abrazos!!
    Atte. Andre H.C.

    ReplyDelete
  13. Lisa Rijsenbrij X-Ray 3.
    Lieve lies, zoo slim dat ik dacht dat m'n bericht niet werd verstuurd en vloekend een 2e keer een lang bericht heb gestuurd. Nou beter iets te veel dan niets. Sorry voor de verassing van 2 brieven die dus ongeveer hetzelfde zijn. Ik heb er in ieder geval veeeel tijd in gestopt. En mam was een tikje overstuur dat haar bericht van vorige keer ook niet was aangekomen:). Meer berichten zullen volgen, ik moet snel verder aan de slag met DEUTSCH LERNEN! Sehr Toll hé? Dikke kus, Marije

    ReplyDelete

Hi,

Thank you for visiting our blog. Comments are monitored daily and we will ensure messages are promptly delivered to your loved ones. Please ensure you state the name of the person to whom your message is addressed. This is so we don't miss any out. Muchas gracias!

Pura Vida!