Tuesday, 13 December 2011

Festive fieldbase

As the Zulu groups are enjoying their last full day on phase – the Nicaraguan groups wending their way home, the environmental groups packing up camp and Zulu 1 sunning themselves on the beach – the fieldbase crew are feverishly preparing for their arrival.

And, quite rightly, we are getting in the festive spirit...decorations are going up, Christmas tunes are blaring out and presents are being wrapped. Most importantly though, the leaving party (festive-themed of course) is being prepared and what a party it’s going to be!

In amongst all that, reports are being written, award shortlists being drawn up, presentations prepared and, the all-important fieldbase skit being fine-tuned.

So with the groups returning tomorrow, I will leave you with some images of fieldbase’s preparations.

Presents ready and wrapped for children on a local indigenous reserve
A festive logs manager!
DPM Brie busy preparing for the Christmas party
Santa and her elves paid a visit to Playa Hermosa!




4 comments:

  1. Moritz, 11L, Zulu3

    Hallo Moritz-
    bald bist Du zurück in fieldbase :-) und ich hoffe, es geht Dir gut und wir hören bald von Dir. Der letzte Blog war auf spanisch verfasst und wir haben unsere Mini-Spanisch-Kenntnisse hervorgekramt, um rauszulesen, dass es Euch gut geht im "Jungle Project".
    Genieß die letzten Tage; freuen uns sehr, sehr, sehr bald von Dir zu hören:-) hdl

    ReplyDelete
  2. Floris Muller; Zulu 5.
    Hoi Scaht, ben ik nog even. Ik kan nergens m'n berichtje terug vinden over de brief die we kregen en hebben open gemaakt, al was hij aan jou geadresseerd, dat je 12 jan. a.s. voor een medische keuring en fitheidstest moet aantreden in Amsterdam bij de mariniers, leek me best wel belangrijk, je moet dan dus een extreem goeie conditie hebben want dat gaat echt heel erg zwaar worden.
    Oke lieverd, welkom weer terug op Fieldbase, als ik het goed begrijp staat jullie een kerstfeest te wachten daar. Geniet er nog van, doe voorzichtig. Dikke knuffels mammie.

    ReplyDelete
  3. Clare Jones Zulu 5

    Well your adventure is almost over and I expect you're feeling a little sad. You have done brilliantly and we're all extremely proud of you and I can't wait to give you a big hug. Enjoy your last few days in Costa Rica and have a good flight home (Can you let me know what time your flights are and your eta in Worcester). I hope you're getting into the Christmas spirit - I've got two Christmas meals this weekend, one on Friday with Phill and one on Saturday with the aerobics girls. Woohoo :) Everyone is looking forward to seeing you and Gem and Saffy are staying at Nans on Sunday and Monday. By the way I got your postcard - thank you - the beaches look lovely.

    Pura vida - have a great leaving party
    love you loads Mum xxx

    ReplyDelete
  4. Daisy Knox Murphy (zulu 4)
    Sisteeer! aiss yo pense que ya no se te podia seguir escribiendo pero bueno parece que si y sino pues no te llegará basicamente.
    Tengo cosillas que contarte a ver si vuelves ya y te las cuento por telefono o mejor por skype porque mi vida lo que viene siendo privada privada yatusaa sigue siendo un desastre desde que lucio me abandono (los detalles en privado)jajaja
    el finde pasado tuve la casa sola porque era puente y mis padres se fueron a la playa y resulta que yo estaba echandome la siesta con victor en mi cama y de repente me llaman y me dicen que ya estan llegando que se vuelven un dia antes, por suerte le dio tiempo a irse antes de que llegaran pero casi me da algo jajaja
    Y luego ya para rematarlo el sabado por la noche tuve una movida con lucio alucinante porque le dije que me habia liado con dos, vamos que casi me borra del facebook y todo joo necesitaba mas hablar contigo y tu por alli ayudando a las tortugas...muy mal sister jajaj pero bueno ya lo hemos arreglado y estamos bien asi que nada y viene supuestamente dentro de poco aunque no se cuando es dentro de poco para el. Y sino pues ya sabes que tenemos un viaje pendiente a Roma ademas me han dicho parri y elena que se vienen asi que viaje de chicas y tal espero que puedas y ya sabes que la excusa de no tengo dinero para el billete/comer no me sirve interpretalo como mi regalo de cumple :D dios dentro de poco 19 que mal daisy ñññ
    Ya esta pedro en madrid y quedare con el este finde, pretendia el muy loco hacerme pagar 25 euros para un reservado ya sabes de esos que le gustan a el pero vamos que suerte en la vida yo prefiero ir como la plebe jajaja
    Y no se que más creo que eso es todo, bueno a parte voy a dejar a victor pero eso lleva siendo un proposito desdee hace dos meses asi que a ver si se cumple ya te contare en primicia cuando tengas un telefono :)
    Disfruta mucho de tus ultimos dias por alli que aunque tu no quieras volver sigo siendo tan egoista que me importa un pitoo!! jajaja
    te quiero xxxxxxxx

    ReplyDelete

Hi,

Thank you for visiting our blog. Comments are monitored daily and we will ensure messages are promptly delivered to your loved ones. Please ensure you state the name of the person to whom your message is addressed. This is so we don't miss any out. Muchas gracias!

Pura Vida!