Wednesday, 20 February 2013

20.02.13 UN World Day of Social Justice Dia de las Naciones Unidas de Justicia Social

On 26 November 2007, the United Nations General Assembly declared that 20 February will be celebrated annually as the World Day of Social Justice. 

En el 26 noviembre 2007, la Asamblea General de las Naciones Unidas declaro que el 20 febrero sera celebrado anualmente como el Dia Mundial de Justicia Social.

Raleigh Costa Rica & Nicaragua's Volunteers on Expedition 13A are individuals who are dedicating themselves to working with people from around the world, inspiring, developing and challenging themselves; working in partnership, learning to build in a sustainable way within communities and to conserve the environment. 

Los voluntarios de la Expedicion 13A de Raleigh Costa Rica & Nicaragua son individuos quienes estan dedicandose a trabajar con personas del todo el mundo, motivandose, desarollandose y desafiandose a si misno. Tambien trabajan en colaboracion, aprendiendo a construir en una manera sostenible dentro de las comunidades, y a conservar el medioambiente.

As part of their first phase every Volunteer Manager and Venturer was asked: What is Social Justice and what does it mean to you? This is what we believe:

Como parte de la primera fase, se preguntaron a cada voluntario: Que es Justica Social, y que significa para usted? Eso es lo que creemos:


Find out more about World Day of Social Justice >

25 comments:

  1. To Cecilia Ricks, Alpha 4
    Coucou Cecilia. Quelle joie de te voir et de t'entendre! Nous sommes de retour a la maison et pensons bien a toi. Nous avons lu le blog d'Alpha 4 et bien rigole en decouvrant la liste des animaux sauvages que tu as rencontres! Je suppose que plus rien ne te fait peur dorenavant. A bientot. Bisous. Maman, Papa et Seb

    ReplyDelete
  2. For Sarah Tilley Alpha 7
    Hi Saree,
    I imagine by the time you receive this you will be back at field base gearing up for the next stage. I really hope all went well in the first phase. We have had no news of this phase so far so I am sure you will have loads to tell. How is the Spanish coming along? Wonder what your next phase will be. Hope our letters will arrive soon.
    Not much news here. I am on half term and went to see Uncle David yesterday . They were all asking after you. Dropped in on Han on the way back and took her out for dinner. She is coming home for a few days this weekend to work and sort out stuff for her summer. Honduras beckons - more sleepless nights for me!!!
    Hope you are well and happy and having a ball.
    Huge hug
    Mum

    ReplyDelete
  3. For James Taylor, Alpha 6
    Hi Jamie,

    I imagine you are having an incredible time out there, hope you havent lost too much weight on rice and beans. I' guessing you won't have heard any news from back home so I'll tell you about some sport stuff that I know you will have been missing. England have won our first 2 matches in the 6 nations, we thrashed Scotland and then beat Ireland 12-6 in Dublin. Owen Farrell is playing really well and Robshaw looks good for the Lions. Italy beat France in a great game and so did Wales so France are bottom and coming to Twickenham next week. Guy went to a Quins game last week and so is all fanatical again. Joe Root is doing pretty well in NZ as well.
    I'm off to Amsterdam this weekend, will spend 24 hours on a coach which I'm not looking forward to so much. I'm so jealous of you and I'm sure you are having an incredible time, I can't wait to see the photos. Hope your backpack isn't too heavy and that you have found a use for everything that mum put in there! We are all writing a letter to send to you but not sure when you will get it. One of my friends asked if I wanted to go to Central America in August/September so you will have to tell me where to go. Might even get to see some of the things you have done out there. Hope you are having an amazing and rewarding time.I'll give you some more sports news soon.
    lots of love
    Jonny

    ReplyDelete
  4. Ottie Westerink - alpha 6 - Lieve Otje, het wordt eens tijd voor een berichtje van mij. Laatst heeft je moeder mij eens uitgelegd wat je nou eigenlijk aan het doen bent, klinkt toch wel erg gaaf. Op de paar foto's van je ziet het eruit dat het hartstikke gezellig is daar. Wat een verrassing toen ik de achtste je brief kreeg, terwijl je me had verzekerd dat je helemaal niks zou hebben. Heel veel dank daarvoor, super lief!! Ik hoop erg dat je het heel erg leuk hebt daar ver weg met leuke mensen en gave bezigheden. Geniet!

    ReplyDelete
  5. To James Taylor Alpha 6
    Dear James
    Hope all is well, looking forward to your news when you are back in camp.
    Have sent you an email, hope you are able to pick it up on your phone or in town.
    Have been thinking about you a lot, but what an amazing adventure.
    Take care.
    Lots of love Mum and Dad, J, and G and Tess xx

    ReplyDelete
  6. To Hidde Borstlap Alpha4:
    Hiiii schatje!! Hoe gaat het met je? Ik had me helemaal vergist. Ik dacht dat je vandaag(20/02) zou terug komen maar het is pas over 3 dagen :-( vond het wel jammer hoor... Ik had me er zo op verheugd!! Eindelijk is er ook iets op de blog gekomen van je groep. Wel een wazige foto hoor... Veel is er niet op te zien :-( maar ja,nog even en ik kan je weer in levende lijven zien :-)))) Hier gaat alles goed hoor. Ben al 3 dagen terug naar school aan het gaan en ik ben het alweer gewoon! Mama en ik hadden toen je vertrok weer een lindmeter opgehangen om te zien wanneer je terug kwam. En nu zie je toch echt wel dat de meter korter en korter wordt... Zaaaaaaalig om dat te zien!!!! Ik ben zoooo aan het aftellen!! kan je je niet voorstellen :D Ik hoop dat alles goed gaat. Zeker die laatste dagen! je zal wel kapot zijn van al dat werken. Maar als je dan ziet wat je allemaal hebt bereikt is dat het zeker waard!! Ben zo trots op jou!! Bel je mij zodra je kan? Hopelijk tot heel snel he schatje!!!
    Love you so much xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    je meisje

    ReplyDelete
  7. Florine Bottema 13a Costa Rica 9a
    He lieve Florientje, wat ontzettend leuk om je zo in dat filmpje te zien! Je boodschap komt zeer duidelijk over zeker met jouw stralende gezicht! Heb je een leuke groep en weet je al wat de volgende klus wordt? We zijn reuze benieuwd naar al je verhalen!! Hier alles goed we skien wat af, sneeuw is super!! Volgende keer ben je er weer heerlijk bij hoor!! heel veel liefs Pap, Mam, Stijn, Marijn & Derk (vanuit Amsterdam)xxxxxxxxxxxxxxxx

    ReplyDelete
  8. For Dougie Critchley, Alpha 3
    Hi Darling,
    You must be close to the end of your massive trek and soon returning to base camp, how many blisters?! I'm afraid I can't update you on any Sunderland footie news but I do know Scotland are playing this weekend... All well here and at school. Both your godmothers have rung to ask your news and send lots of love as do all of us. Big x

    ReplyDelete
  9. For Lena Jawad,Alpha 7

    Lover!!!!!!!DIdn't know this bad boy of a comments thing existed!Miss you sooooooooo much lover!Had a cry on Ravi when I saw your group photo then-standard!PM hey!?Can't wait to speak to you properly and catch up!All my love and kisses!xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Sarah xxxxxxxx

    ReplyDelete
  10. Voor Emilie,alpha 4, not to be published on the website

    Lieve schat van mij.Hoe is het daar nu? vandaag een filmpje gezien van wat waarschijnlijk jouw werk ook moet zijn de afgelopen tijd. Dat ziet er enorm heftig uit! Ik maak me oprecht zorgen of je het fysiek allemaal trekt. Het blijft zo'n enorm raar idee dat hetgeen je daar aan de andere kant van de wereld meemaakt zich zo aan ons gezichtsveld onttrekt! je zou ziek kunnen zijn, een zonnesteek kunnen hebben, gebeten zijn door een of andere cobra, zonder dat wij een idee daarvan hebben. Dat vinden we echt moeilijk om t e accepteren... Het was gek ook om afgelopen maandag jarig te zijn zonder ook maar een teken van leven van jou...natuurlijk dat wisten we van te voren, maar stiekem hoopte ik natuurlijk toch iets te horen. Echt we weten dat je absoluut niet in de gelegenheid was om te bellen, te mailen of iets anders. Dus dat is nu eenmaal zo! Ik had toch een hele fijne dag, ben samen met Annemarthe en Friso in het dorp gaan lunchen. het was prachtig weer dus we hebben heerlijk in het zonnetje gezeten. Daarna kwamen er nog wat vriendinnen op de thee, Charlotte, ingeborg, Annemarthe van der Touw, Karin, en ook Luce en Kathie had ik uitgenodigd. Het was als vanouds inclusief appeltaart met slagroom, maar toch miste ik er maar een: dat ben jij!!!Iedereen vroeg natuurlijk hoe het met je ging, maar ik kon daar weinig antwoord op geven...o ik hoop toch zo dat we je binnenkort weer even aan de lijn krijgen. ben ook zo benieuwd hoe jij het allemaal ervaart. ik las ook iets over een tarantula...brrrr. of ben je daar inmiddels aan gewend geraakt.
    We zijn druk met de laatste loodjes van het huis van opa en oma aan het opruimen. Volgende week moet het definitief leeg zijn. Alles komt door mijn handen: oude foto's brieven enz enz. dat is best wel emotioneel. Ik had ook zo graag aan je gevraagd of er nog iets van opa en oma uit het huis dat jij graag zou willen hebben als aandenken. denk daar nog eens over na!

    nou lieverd, ik hoop maar dat deze brief je bereikt en dat ze hem bij je afleveren.
    weet dat ik onnoemelijk veel van je houd en dat ik je coute que coute weer veilig terug wil. Ik blaas de hele Raleigh organisatie op als dat niet zo is...haha.

    dag lieve bikkel van me. dat wat jij nu doet zou ik je nooooit na kunnen doen. Wat een power heb jij toch in je.
    weet ook dat je van mij mág opgeven als je het niet leuk vindt of niet trekt. Ik meen het!!!!!

    Dikke dikke zoen van je mam!!

    ReplyDelete
  11. To Jelmer, Alpha 6

    Hee lieve Jel!
    Hoe is het met je? Heb je het naar je zin daar? Al veel gezien? K hoop dat je eerste phase leuk was, maar eigenlijk twijfel ik daar niet aan!
    Hier gaat alles zn gangetje, Niek en ik zijn net terug uit Parijs en hebben het daar heerlijk gehad! Vooral heel veel zon, wat toch wel lekker was met dat grauwe weer hier in nl! (zal bij jou wel anders zijn;)) Nu werken en dan weer studeren voor tentamen!
    Lieve jel! Heel veel plezier op je volgende phase! Rust even lekker uit in basecamp en dan weer op naar t volgende! Ik ben ozo benieuwd naar je verhalen!
    Dikke kus, je zus en Niek!

    ReplyDelete
  12. For Kate Wilson Alpha 9
    Lovely to see you speaking up for education for all! Hope you've really enjoyed the project phase and safely back at base ready for the next stage of the experience. Everyone is fine here, Joe immersing himself in French culture this week (or so we hope!) so Dad and I did some good muddy walks with the dogs in Dorset. Cold but bright today. Elaine here too for a few days. Had fun doing the filming, any chance you can send something? Missing you loads!
    Mum xx

    ReplyDelete
  13. FAY KOSTER, alpha 1

    hey Fay! Hoe gaat het nu? Was de trek leuk? Heb je veel rare kikkers�� gezien onderweg en hoe was je groep? Ik heb nu toetsweek :-( , gelukkig is morgen de laatste dag..... Volgende week ga ik lekker een weekje naar de sneeuw, leuk he? Ik ga proberen te skiën, nu nog hopen dat het lukt! Maar anders kan ik altijd nog boards.... Ik heb je bijna elke dag een mailtje gestuurd, dus die kun je dan straks lezen in een internetcafe. :-)
    Hopelijk kun je ons nog bellen voor je een nieuwe periode ingaat?!

    heel veel kussen en knuffels van je zusje Birte!❤

    ReplyDelete
  14. Jaap Velenturf Alpha 3 Allerliefste Japie, PROFICIAT Wel een beetje aan de vroege kant, maar wie weet komt dit bericht op jouw verjaardag aan. Ben reuze benieuwd hoe het allemaal gaat en hoe de trektocht bevallen is. Die zit er denk ik op na dit weekend? Sander is gisteren vertrokken naar Australië en blijft zeker tot de zomer weg. Gijs heeft jou gisteren ook een bericht gestuurd. We hopen dat alles aankomt. À ja, pappa heeft een nieuwe auto gekocht en jij mag raden welke. (Blijft het een verrassing tot je weer thuis bent) Probeer je een keer te bellen als je in het basiskamp bent? Lieve schat, ik hoop dat je een hele fijne verjaardag hebt. Zo tropisch zal het niet meer snel zijn. Wij drinken een borrel op jou en... Denken aan jou dmaandag! Alvast vier dikke verjaardagszoenen van pappa, max, Gijs en mij. Pootje van Lucy.

    ReplyDelete
  15. For Wisha, Alpha 9. Guess you should be back at base shortly. Hope you have had a good time in La Corona and are ready for the next challenge.
    Love M&D

    ReplyDelete
  16. Hidde Borstlap Alpha4,
    Hi Heidi, gaat het een beetje? Ik kan maar moeilijk foto's of filmpjes ontdekken waar je bij staat. Zal wel aan mij liggen, maar die blog-site is niet echt gemakkelijk. Hier gaat alles zijn gangetje, het weer is maar zozo en alles is een beetje saai. Zeker zonder jou! De hockey is weer begonnen en heren 1 heeft met 3-1 gewonnen van Braxgata.Zondag uit op Antwerp....gaat gezellig worden. Mathew Cobbaert ligt in het ziekenhuis. Zijn appendix is gesprongen. Alles is goed, maar duurt een week of 3 om te herstellen. Je watch is naar Zwitserland opgestuurd. Hele dure reparatie, maar ja, tis ook wel het klokje waard.
    We vragen Laura as zondag om te komen eten. We vroegen het vorig weekend ook al maar toen waren wij een beetje laat en had ze al iets anders.
    We zullen haar goed pamperen.
    Ga nu door en beloof over een paar dagen weer te bloggen.
    LY, Pappie xxx

    ReplyDelete
  17. Rakeem alpha 8 yowwwww mashallah ur lukin really gud likin the trousers and ur lukin really heathy ur b'days cummin up can't wait mums b'day has just gone we suprised her wiv a b'day cake inshallah talk t u lata by v wy its maryam :p

    ReplyDelete
  18. For Brooke Bella Jones, alpha 9
    Looking forward to hearing all about your time at La Corona when you get back to base. Do phone home if you get a chance, we're still missing your chatter at home!
    Love
    Mum
    xxx

    ReplyDelete
  19. For Mat - Alpha 7
    Lovely to see the photos at base camp and at last of Matapalo. Looks like you have been bitten by mosquitoes!! We are following the blog every day and thinking of you. No great news here. Nicky came back from Notts for the weekend which we really enjoyed. We are off to Grindelwald for a few days skiing and very much looking forward to it. Looking forward to communicate when you are back at base camp. Lots of love from me and Daddy xxxx

    ReplyDelete
  20. Natalia Tchaikovsky Alpha 2

    Hola guapa! Te extraño bastante BASTANTE, espero estes de maravilla y disfrutando a lo full. He leido este blog y veo que todo es lindo y estas alegre, asi que pues me alegro por vos, te habia escrito la vez pasada pero ni idea si te llega. Tambien te vi en un videito y pues sonrei cuando te vi. Te adoro mucho, no tenes idea cuanta falta me haces, cuando estes haciendo algo lindo acordate de mi (: segui disfrutando y cuidate

    ReplyDelete
  21. Para: Esteban Villalta Majano (Villo)

    hola, te extraño y esta semana le hice 2 posts al bilingue :) jajajaja me hacés toda la falta del mundo de verdad, pero estoy tan feliz de solo imaginarme lo contento que debe estar- Todas las cosas que me va a llegar a contar jajaja estoy emocionada y la vara jajajajaja lo necesito aquí conmigo, necesito desahogar demasiadas cosas que me están cerrando la garganta!! pero cuando llegue juro que vamos a necesitar días seguidos para hablar y hablar jajajaja TE AMOOO mi mejor amigo siempre :) ud va a ser como el padrino de mis hijos JAJA lo siento, solo quería vacilar como lo hubiéramos hecho si ud hubiera estado aqui jajaja siga disfrutando, te amo :* (caro)

    ReplyDelete
  22. For Michelle Alpha 10
    Allerliefste Sjel, super dat je het zo naar je zin hebt. Hopelijk komt dit bericht nu wel aan. We missen je, geniet ervan.
    Heel veel liefs van het thuisfront

    ReplyDelete
  23. Nina Venus Murmann22 February 2013 at 05:23

    For Lilly Murmann, Alpha 6
    Mein Engel, Lilly!!!! Ich hab eben Deinen Beitrag zum Day of Social Justice auf dem blog + youtube gesehen - to all of you: well done!!! SO happy to see you + wenigstens auf diesem Weg von Dir zu hören... I MISS YOU! Meine kleine Grosse 19 Jährige!!! Hab jedenpopeden Tag nach Blogs von/about Alpha 6 gesucht - auch Opapa und Lucas - nothing! nadaaaa AH!! Wie geht es Dir? Hier ist es eisekalt und es schneit und Dein intl. Studiausweis ist da und ausserdem ist bald Oscar night...! ich schicke Dir 1000 Mamaküsse und hoffe, bald mit Dir zu sprechen. Von uns allen hier, Lilly so much love and appreciation!!! Deine Mama

    ReplyDelete
  24. for Nina Lodeizen - Alpha 7
    Lieve Nine, wat leuk eindelijk nieuws over jullie project te zien - met foto van jou op rots. Ziet er gezellig uit. Hoop dat het een goede ervaring was daar in Achuapa en jullie geslaagd zijn met jullie opdracht. Reuze benieuwd wat de volgende 3 weken gaan brengen en waar je op ingedeeld gaat worden. Super leuk natuurlijk om iedereen weer op Field base te zien en alle verhalen te horen. De tijd vliegt voorbij he? Hier alles goed. Bijna aan het einde van ons weekje in Zwitserland. Erg gezellig met de WB-kjes, A en G en natuurlijk ook de P'tjes. Elke avond komen hier 4 jongens (P'tjes en 2 vrienden) en wordt er flink gekaart en gaan de jongens daarna uit in het dorp. Toch staan onze jongens elke dag weer vroeg op de skis. Arme Splint vindt het reuze irritant dat hij niet kan skiën maar de avonden zijn feest voor hem - gaat dan ook veel te laat naar bed... Ligt nu achter de computer op de bank te slapen, haha. Hele dikke zoenen van ons allemaal, Mam xxx

    ReplyDelete
  25. Pa' el Henry.
    Henry, hermano, cómo te va?.. Hace poco estuve hablando con el asno silvestre de Chama- manda saludes también- Estuvimos recordando todo lo Playa Hermosa. Mae que buena onda que lo que estás viviendo en Raleigh, bro. No se agüeve nunca que sino se lo lleva la mona, jajaja..
    Mae avisame cuando te toque venir a nicaragua, vas a ver que locura! jaja

    Bueno mi hermanoskia, disfrustoskia toda la historia. Esa onda es unica y se va rapidísimo.
    Saludes a los y las latinas.. Que por cierto, ahí vi un vídeo y salió a una nica que se llama Natasha y yo le conocí hace mucho, saludala de paso, quizá se acuerda de mi, la conocí en ECC. jajaa..

    Cuidese, MUFALA MOP!

    ReplyDelete

Hi,

Thank you for visiting our blog. Comments are monitored daily and we will ensure messages are promptly delivered to your loved ones. Please ensure you state the name of the person to whom your message is addressed. This is so we don't miss any out. Muchas gracias!

Pura Vida!